onsdag 9. april 2014

Hei igjen lenge siden sist.
Jeg hører stadig på lydbøker, men er ikke like flink til å skrive om det her etterpå.
Men det hadde jeg tenkt å gjøre noe med.
Helt siden jeg var liten har jeg hatt dilla på hørespill.
Og for en tid tilbake var jeg på omvisning i NRK.
Og det var stort å få komme inn å se der hvor alle de kjente og kjære hørespillene har blitt spilt inn.
Det er nemlig hørespill jeg tenkte jeg skulle skrive litt om nå.
Det er nemlig snart påske, og hva passer vel bedre en skikkelig påskekrim i kjent stil fra radioteatereret.
Har hørt på Edith Ranum sine krim lydbøker med Julia Tinnberg i spissen.
Det er flere lydbøker med denne krimforfatteren som har talent for å være dektektiv.
Spill i mørket er den første.
Julia er på vei til Ransvangen Hotel, sammen med en venn skal hun på et seminar.
På vei oppover stikker de innom Julias kusine som ganske så uventet har slått igjennom som forfatter.
Og Julias venn som er journalist håper på et intervju.
Det viser seg at det er mye som ikke stemmer, Julia begynner å nøste i trådene.


Denne lydboken er  3 timer og 30 minutter.
Og passer perfekt som grøss til påske.


Ingen kommentarer: