torsdag 25. august 2011

Mine gleders by.....




Produsert av: LBF
Utgitt: 28.02.2002
CD - Spilletid 10:37:00
Antall CDer: 9
ISBN: 9788242111135
Målform: Bokmål

Med sin fremragende og uhøytidelige form er Richard Herrmann den rette til å fortelle Londons historie - fra de første romerne i Londinium til vår tids storby med gamle slott, stygge kontorbygninger og et myldrende folkeslag. I dagens London er kontrastene og motsetningene uten ende. Det er Shakespeare og rock, kongelige seremonier og striptease, to-etasjes busser og gatemusikanter, burgerbarer, sarkofager i Westminister Abbey og loppemarkedet i Petticoat Lane. Bak det hele ligger 2000 års historie - og en by som Themsen stadig gjennomstrømmer. Det er denne historien Richard Herrmann forteller, slik at det blir en fest å følge ham gjennom "the streets of London".

Richard Herrmann var i mange år NRKs London-korrespondent, og mange har gode minner fra hans kåserier fra London. Den lett gjenkjennelige stemmen kunne fortelle om de mest hverdagslige ting fra London og få hele Norges befolkning til å følge begeistret med. Det er Richard Herrmann selv som leser lydboka om London.

Har hvert i London et par ganger.Og jeg vet at neste gang jeg drar dit vil jeg besøke flere av de stedene Herrmann forteller om i denne lydboken.
Han var en av mine favoritt forfattere.
Og hans kunnskap om denne byen var enorm.
Anbefales til deg som har tenkt dere på en tur til byen,eller til deg som bare vil høre en hel masse spennende ting om byen..

Ingen kommentarer: